اخبارتکنولوژی

تلگرام با ۹۰۰ میلیون کاربر ماهانه

تلگرام با ۹۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه

تلگرام موفق شده به عدد خارق العاده ۹۰۰ میلیون کاربر ماهانه برسه!

تلگرام، پیام‌رسان محبوب و رمزنگاری‌شده که به واسطه تمرکز بر حریم خصوصی و امنیت، جایگاهی ویژه در میان کاربران سراسر جهان یافته، به ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه نزدیک شده است.

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مالک telegram ، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز، ضمن اعلام این خبر، از نزدیک شدن این شرکت به سودآوری و همچنین احتمال عرضه اولیه سهام (IPO) در آینده خبر داد.

طبق گفته مالک این پیام رسان یعنی telegram ، این شرکت در حال نزدیک شدن به سودآوری و یک عرضه اولیه سهام (IPO) احتمالی است. مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف می گوید این شرکت پس از معرفی تبلیغات و خدمات اشتراک ممتاز دو سال پیش، به ” صدها میلیون دلار ” درآمد دست یافته است.

دروف همچنین فاش کرد که telegram پیشنهادهایی به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد دلار از سوی سرمایه گذاران بالقوه دریافت کرده است، اما فروش پلتفرم را رد کرده است. او می گوید دلیل اصلی روی آوردن به کسب درآمد، حفظ استقلال تلگرام بوده است.

telegram که زمانی عمدتاً محل فعالیت جامعه ارزهای دیجیتال بود، در چند سال گذشته به طور قابل توجهی محبوبیت پیدا کرده و به ابزاری حیاتی برای ارتباطات دولت ها و مقامات در سطح جهانی و همچنین نجات دهنده شهروندان در مناطق درگیر جنگ تبدیل شده است.


رشد نجومی و درآمدزایی تلگرام

رشد نجومی و درآمدزایی تلگرام

تلگرام که در سال ۲۰۱۳ توسط دوروف و برادرش نیکلای بنیان‌گذاری شد، در دو سال گذشته با رشدی چشمگیر روبرو بوده است. این پیام‌رسان در ابتدای سال ۲۰۲۱، ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که این رقم در حال حاضر به ۹۰۰ میلیون نفر رسیده است.

دوروف در این مصاحبه اذعان داشت که telegram پس از فعال کردن سیستم تبلیغات و اشتراک‌های پرمیوم در سال ۲۰۲۲، به “صدها میلیون دلار” درآمد دست یافته است. به گفته او، این شرکت امیدوار است که در سال جاری یا سال آینده میلادی به سودآوری برسد.

جذابیت برای سرمایه‌گذاران

ارزش تلگرام توسط برخی سرمایه‌گذاران بالقوه بیش از ۳۰ میلیارد دلار برآورد شده است. دوروف در حالی که تمایلی به فروش پلتفرم خود ندارد، از احتمال عرضه عمومی سهام (IPO) در آینده خبر داد. او هدف از این اقدام را “دموکراتیزه کردن دسترسی به ارزش telegram ” عنوان کرد.

برنامه‌های آینده تلگرام

تلگرام برای افزایش درآمد خود، برنامه‌هایی در نظر دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گسترش تبلیغات به صورت جهانی و معرفی سیستم اشتراک درآمد با گردانندگان کانال‌ها اشاره کرد.

چالش‌ها و حواشی

با وجود رشد چشمگیر و محبوبیت پیامرسان telegram ، این پلتفرم با چالش‌هایی نیز روبرو است. نبود نظارت کافی بر محتوای منتشر شده در telegram ، انتقاداتی را متوجه این پیام‌رسان کرده است.

منتقدان مدعی هستند که تلگرام به محلی برای فعالیت‌های مجرمانه و همچنین انتشار محتوای افراط گرایانه یا تروریستی و اطلاعات غلط تبدیل شده است.

دوروف در پاسخ به این انتقادات، بر اهمیت آزادی بیان تأکید کرد و گفت: “مگر اینکه خط قرمزها نقض شود، نباید مردم را به خاطر نحوه بیان عقایدشان کنترل کرد.”

در نهایت پاول دروف گفت :

تلگرام تونسته به سوددهی برسه و جایگاه خودش رو به عنوان یه پیام رسان مستقل که اهمیت زیادی برای کاربراش قائل باشه، محکم کنه.
وقتی ۱۲ سال پیش شروع به ساخت تلگرام کردیم، به هوش آدم‌ها ایمان داشتیم. می‌دونستیم که کاربرای باهوش، آزادی و کیفیت تلگرام رو به محدودیت و بی‌خلاقیت برنامه‌های قدیمی ترجیح میدن. به نظر می‌رسه که درست فکر می‌کردیم.
ما همیشه به شما ایمان داشتیم، ممنون که شما هم به ما اعتماد کردین!


تلگرام در آستانه ی شبکه اجتماعی شدن

تلگرام در آستانه ی شبکه اجتماعی شدن

با تعییراتی که در حال ایجاد در تلگرام هست این پیامرسان دیگه داره بیشتر به شبکه اجتماعی بودن نزدیک میشه!

توی بتای تلگرام اندروید، بخش “استوری‌های من” به “پروفایل من” تغییر نام داده.

حالا میتونی :

  • پروفایلت رو مثل بقیه ببینی
  • پست جدید بزاری یا پست استوری قدیمی رو پین کنی
  • اطلاعات خودت رو ویرایش کنی
  • عکس یا ویدیو پروفایل بزاری
  • رنگ پروفایل رو عوض کنی
  • نام کاربری عمومی انتخاب کنی
  • لینک پروفایلت رو کپی کنی

احتمال فعال شدن استوری رایگان در آپدیت‌های بعدی تلگرام وجود داره؛ دلیل پرمیوم بودن استوری در کشورهای پرطرفدار(مثل روسیه و ایران)، آزمایشی بودن این قابلیته.


جمع‌بندی

این پیام رسان حرفه ای و خفن به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان، مسیری پر فراز و نشیب را طی کرده است. این پلتفرم با وجود چالش‌هایی که با آن روبرو است، به نظر می‌رسد در مسیر رشد و توسعه گام برمی‌دارد.

سودآوری و IPO احتمالی telegram ، می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ این شرکت باشد.

موفقیت telegram در گرو توانایی این شرکت در مدیریت چالش‌های پیش رو، حفظ تعادل میان آزادی بیان و امنیت و ارائه خدمات نوآورانه و جذاب به کاربران خواهد بود.

حسین میر

ترکیب یک فرد علاقه مند به طراحی سایت و طراحی گرافیک و تکنولوژی میشه کسی که نویسنده و مدیر " ای تی بلاگ " هست ، امیدوارم مطالبی که منتشر میکنم براتون مفید باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا